U bent hier

Trainingen

Bureau Apropeau heeft ruime ervaring met het uitvoeren van trainings- en andere begeleidingstrajecten. Vaak is dat voor een werkgever geweest, doch ook zelfstandig. De meeste trainingen zijn in de vorm van maatwerk geweest. Dit betekent daarmee, dat er vele variaties en combinaties op de basis-concepten mogelijk zijn. Enkele combinaties zijn achter een hyperlink nader uitgewerkt.

In een kennismakingsgesprek kunnen we over trainingsdoelen en -inhoud van gedachten wisselen.

Om een indruk te geven van de trainingen (niet álles is opgenoemd):

Competenties en vaardigheden rond communicatie en persoonlijke ontwikkeling

  • communicatie en assertiviteit op de werkvloer
  • mondelinge communicatie
  • vergaderen
  • presentaties geven (ook in combinatie met het gebruik van Microsoft Powerpoint)
  • verkopen is méér dan dozen schuiven of de kassa aanslaan
  • een beter contact met NLP
  • adviesvaardigheden
  • werken met kernkwaliteiten en kernkwadranten (Daniel Ofman) in interpersoonlijke relaties
  • onderhandelingsvaardigheden
  • onderhandelen met de roos van Leary (Leary's Circumplex)
  • sollicitatietraining
  • training voor trainers

Coaching

  • individuele coaching van managers en leidinggevenden

Competenties en vaardigheden voor leidinggeven

Teambuilding

Ondernemingsraden

De medezeggenschapstrainingen, -coaching en advies van Bureau Apropeau zijn ondergebracht bij TPAST. De opleidingen zijn zowel in de vorm van maatwerktrainingen als open inschrijvingen. TPAST heeft gepaste aandacht voor de rol van Ambtelijk Secretaris. TPAST verzorgt gecertificeerde leergangen voor Ambtelijk Secretarissen.

  • wet op de ondernemingsraden
  • hoe organiseer ik het OR werk?
  • vergaderen en besluitvorming
  • teambuilding voor het ondernemingsraadsteam
  • bedrijfsanalyse voor ondernemingsraden
  • positie kiezen voor ondernemingsraden
  • een advies- of instemmingsverzoek behandelen
  • een nieuwe bestuurder
  • goed werkgeverschap en goed werknemerschap dat doe je samen!

Competenties en vaardigheden rond service verlening

  • helpdesk vaardigheden
  • service desk vaardigheden
  • de firma X-ambassadeur

ICT

  • Microsoft Word (inleiding)
  • Microsoft Powerpoint
  • Microsoft Powerpoint gebruiken in presentaties (ook in combinatie met presentatietechniek)

ITIL

  • ITIL (basics)
  • practitioner Helpdesk
  • Service Management in de praktijk

Meer weten? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan via het contactformulier.

Bureau Apropeau heeft als doel om u en/of uw organisatie een of meer stappen verder te brengen in de professionele ontwikkeling.